Pagina's

10 mei 2013

over lapjes en l.v.

Vlak voor wij richting Franse huis vertrokken, viel er een dikke enveloppe in de bus! Van een heel lieve vriendin, die nog wat 'antiekerige' lapjes had die ik wel kon gebruiken voor mijn mini hexjes quilt in wording...juist ja die met de 16.000 hexjes erin!
Fantastisch toch, wat een lapjes engel, ik was er zo blij mee! Gelukkig kon ik haar in Nantes bedanken voor al het moois en laten zien hoe ver ik al gevorderd was. Jullie moeten nog even wachten, want ik vergat er een foto van te maken...
Op de expositie in Nantes heb ik natuurlijk zelf ook lapjes gekocht, mijn allermooiste is wel dit nieuwe ontwerp van Mary Koval: Gabrielle (Windham). De hele serie stoffen komt pas rond augustus in de winkels, maar Mary had deze en de blauwe versie (die ik er gratis bij kreeg..) hiervan bij zich. Zo mooi van kleur en met hele mooie vogeltjes er op.
Het was zo leuk om met haar te praten over de nieuwe stoffen en dan al die prachtige antieke quilts die zij bij zich had!
Terug in ons Franse huis kon ik het niet laten er een stukje vanaf te knippen voor 'iets anders', een probeersel dat ondertussen aardig vaste vormen aan gaat nemen.
Dat er in Parijs ook een lapjes engel woont, wisten jullie misschien nog niet, maar naar Nantes had zij voor mij een heel pakket zwarte en blauwe stoffen mee genomen. Het zijn restanten van (franse) schorten, Will wist dat ik iets met donkere kleuren wil gaan maken, daarom deze gift!
Ik voel mij zo verwend met al die lieve vriendinnen, die meedenken met mijn quiltplannen, een kus voor jullie allebei en voor Mary!!

10 opmerkingen:

@nke zei

Bofferd! Het is je van harte gegund. Maar je maakt me wel heel nieuwsgierig.

Quiltsaluts*+*

Saskia Smit zei

Wat een mooie verrassing. Ik ben benieuwd naar de vorderingen van je 16000.

Lida zei

Geweldig dat er zovelen zijn met wie wij kunnen delen en die aan ons denken en meedenken! Geniet in La Douce van zon en steekjes, ik ben het ook van plan!
Groetjes
Lida

P.S. Goede reis!!

Balsemien zei

Heerlijk zulke lieve en fijne quiltvriendinnen! En heel veel succes met je hexjes!

KijkDaarIs zei

ik zag de "bloemetjes" het zijn snoeppies!!!!!
Heel fijn weekend!!!...;0)

marcella zei

de schortenlapjes heb ik ook even mogen bekijken. prachtig en wat je hier laat zien is ook al zo mooi!
je gaat er vast weer juweeltjes van maken!

Steekjes en Stygn zei

Wat ben je verwend. Zo fijn met al die quilt- en blogvriendinnen. Hexjes maken is een echt frans zomerwerkje. Geniet er van.
Anje

Guusje, zei

Wat een mooie stoffen eb e gekregen helemaal geweldig en wat een mooi blok heb e gemaakt, prachtig. Ben benieuwd naar het vervolg.

GRANNY'S HOUSE zei

Wat heerlijk als iemand je zo verwend en ze zijn heel goed te besteden door jou.

Groetjes
Ines

Evelyne zei

Wat een prachtig cadeau heb je gekregen, lieve vriendinnen heb je!
Zo leuk dat ze meedenken!
Wat is het toch een geweldig wereldje van bloggers en quiltsters!
Op het blok met het vogeltje ben ik wel een beetje verliefd, zo mooi!

geniet ervan en fijne week, Evelyne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...