Pagina's

16 feb 2013

@ Paris

Even van het begin af; wist je hoe snel je met de Thalys in Parijs bent..in twee en een half uur!
Bij aankomst een metro kaartjes uit een automaat getrokken (wat voel je je dan goed als dat lukt en je niet in die mega lange rij voor de kassa moet staan..) en hop, naar het hotel!
Ik had het gereserveerd via internet en gelukkig was de kamer lekker ruim.
Wij zaten net aan de rand van de Marais, rue du chemin vert en vandaar uit loop je zo naar het Place des Vosges (en verder het centrum in). Dan moet je wel de juiste richting inslaan..., wij liepen per ongeluk de 'verkeerde' kant op en kwamen zo bij de beroemde begraafplaats van Père la Chaise.
Dit is een toeristische trekpleister, maar nu heel rustig, wij kwamen alleen een gids tegen, die ons wel een rondleiding wilde geven langs de beroemde graven.
 Maar ik had mijn eigen gids bij mij, die met zijn leerlingen heel wat tripjes Parijs heeft gemaakt en daar altijd naar het graf van Jim Morrison moest!
Slenterend langs mooie 'laatste' huisjes met plastic bloemen, viel deze mij gelijk op.
 Later, in het centrum, etalages vol met naaimachines's, waaronder ook oude Singers.
Waar halen ze toch al die machines vandaan, in :Londen staan ook etalages en winkels vol ermee?
Het ziet er prachtig uit en dat zie ik over tig jaar niet zo snel met onze machientjes gebeuren, die zijn lang zo decoratief niet!

13 opmerkingen:

josé zei

Wat leuk vind ik dit, ik verheug mij op het vervolg.

Bedankt Betty, ik kom terug ik hou hier zo van.

PARIS I LOVE YOU

Marjan zei

Och ja... Père Lachaise... helemaal geweldig. Wat is het toch een fantastische stad... Zo leuk, je verslagjes!

GRANNY'S HOUSE zei

Wat moeten jullie genoten hebben, het is voor mij jaren geleden dat ik door Parijs slenterde, we rijden er langs als we naar het zuiden gaan *U*

Groetjes
Ines

not so zen -quilts in Paris zei

Moest toch wel even lachen.....
Doe de groten aan de Capitaine Cousteau, en wen maar weer aan het gewone leven....

Lida zei

Heerlijk zo lekker wandelen door Parijs en genieten van de sfeer! Heb er ook zin in, maar zal voorlopig niet lukken, maar ik geniet wel bij jou mee, groetjes
Lida

marcella zei

en op de place de Vosges kun je zo heerlijk lunchen, buiten onder zo'n terrasverwarmer...
ik krijg zo maar zin in een tripje Parijs ;)

Phyllis zei

Leuke verslagjes, zo reizen we een beetje mee. Ben benieuwd naar het vervolg. Veel plezier!

Balsemien zei

Oh wat een leuk logje Betty! Volgens mij geniet je enorm...

mieke zei

Klinkt goed.
En ja, de begraafplaatsen zien er totaal anders uit dan bij ons.

@nke zei

Je brengt me helemaal in het sfeertje, maar eerst staat er een andere trip op het programma . Geniet er nog maar lekker van.

Saluts!

Phebe and Jane zei

Oh, wat een heerlijke beschrijving van Parijs. Ik wil er ook zo graag nog eens heen.
Groetjes,
Marian

Diana zei

Klinkt weer heerlijk. En niet zo ver van pere la chaise zit Inez, de quiltwinkel van Parijs. Dat maakte toen indruk op mijn lief omdat daar ook mannen gewoon lapjes kwamen kopen.

betty prins zei

@Diana, ja dat hoorde ik later van Will, goeie reden om gewoon nog een keer te gaan....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...