Pagina's

7 nov 2011

OudGoed (7)

Oh, ik ben zo blij, eindelijk weer iets (zinnigs) aan mijn oud linnengoed project gedaan. Eerst even wat nieuwe aanwinsten, lang leve de franse brocantes! Met argus ogen heb ik alle kramen afgespeurd naar lieve leuke wittige dingetjes, wat dan ook.
Het tere kleedje, met herstelnaadjes heeft een gehaakt randje rondom (klik er maar op om te vergroten). Verder een heel groot damast servet met letters erop, ik vraag mij wel af of die er met de hand op gemaakt zijn! Maar mijn mooiste aanwinst zijn 2 babykraagjes.
Ze zijn heel verschillend, zelf snap ik nauwelijks hoe het gemaakt is, dus misschien kunnen jullie mij iets wijzer maken?? Deze kraagjes zijn ooit gemaakt, maar nooit gedragen. Ze waren waarschijnlijk te mooi!
Vandaag heb ik verder gewerkt aan het boekje en aan een blok voor de quilt. Van het boekje is de omslag passend gemaakt en de eerste 'bladzijde' is af .
Het is een hoesje, dat over 2 papieren bladzijden geschoven wordt. Zo kan ik er mooie stukjes linnengoed en foto's op naaien. Het wordt het een echt textielboekje. Misschien dat ik de 'bladzijde' nog met lintjes aan de ringband knoop, zodat het niet loslaat.
Het quiltblok heb ik wat verder afgewerkt, alle stukjes zijn vastgemaakt en het blok kan bijna aan de anderen vastgnaaid worden. Het begint wat te worden........

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...