Pagina's

17 nov 2011

meubeltjes...

Ja, het zat er dik in, aangestoken door al die prachtige poppenhuizen, heb ik gister ons huis afgestoft (lees: een uurtje mee gespeeld).
Zodra onze kleintjes hier binnenkomen, willen zij met dit huis spelen en niet alleen Donna. Levi (3) rent nog harder dan zijn zus naar boven om de familie, die hier woont, gedag te zeggen en in bed te leggen....
Met zijn kleine vingertjes schenkt hij daarna thee in en zet de taartjes alvast klaar en dan wordt iedereen in een stoel neergezet en kan het feest beginnen.
De stoeltjes zijn speciaal voor dit gezinnetje gemaakt en komen uit een 100 ideeën (wat nu 'idee de Marie Claire' is) uit 1977. Bijna alle jaargangen liggen hier nog en ik vond het patroontje weer, zelfs met een kast erbij. Dus wie nog wat meubeltjes nodig heeft voor de inrichting van zijn huis...


11 opmerkingen:

Lida zei

Enig! Ik maakte toendertijd ook een poppenhuis voor mijn dochter en haakte rieten stoelen van rafia en alle meubeltjes werden zelf gemaakt, in mijn nieuwe poppenhuis komen gekochte meubeltjes, maar wel opnieuw bekleed en geverfd, dan is het pas echt van mijzelf toch! Leuk dat de kleinkinderen er zo graag mee spelen! Groetjes
Lida

Wieke van Keulen zei

Oh wat prachtig, Betty. En nu nog een kerstboom met kerstbal voor in je poppenhuis. Toch?

Johanna Zweden zei

Wat een enig poppenhuisje is dat geworden
Groetjes Joke

lheurebleue zei

haha! ik heb al mijn MLCIdees ook nog - een gekoesterd bezit. wat waren we jong toen ;)
en hier in de kelder staat ook nog een poppenhuis te wachten op hergebruik ...

Monica en Guus zei

Oh ja, heel herkenbaar die meubeltjes, leuk he. Toen ik verleden jaar voor beide kleindochters deze weer wilde maken kon ik de patroontjes niet zo vlug vinden en heb het zo'n beetje uit mijn hoofd en op gevoel gedaan, ze werden wel een beetje anders hoor

Quiltlia zei

Ooo wat leuk,ik bewaar de Marie Claire tijdschriften ook heel trouw,fijn voor de inspiratie.
Het lijken wel oilily stoeltjes .
Groetjes Lia

betty prins zei

@allen, al die tijdschriften, zoals Elizabeth schreef 'wat waren wij toen jong', ja echt!!
Ieder tijdschrift heeft zijn herinnering (net als de Ariadne's), wat ik en voor wie hieruit maakte! Wat jammer dat er toen nog geen blogs waren!

Dominique zei

Hallo Betty,

Ik lees net je logje over de Maileg kabouters en dat er patronen van te koop zijn! Daar ben ik al een hele tijd naar op zoek. Weet je waar ze te krijgen zijn?

Groetjes Dominique

betty prins zei

Hallo Dominique, ik heb mijn Maileg's gekocht en ik weet niet of er een patroon van is. Misschien is er via Google iets van te vinden? Iemand die reageerde opperde dat zij de kabouters wilde maken, misschien heeft zij een patroon? Ik probeer het uit te zoeken, je hoort nog van mij
groetjes
Betty

Joke zei

Ach, dat is toch de droom van ieder kind (en volwassene).

Dominique zei

Hallo Betty,
Wat lief! Via google heb ik al rond geneusd en kwam oa op jouw weblog uit ;-)Ben benieuwd of er werkelijk een patroon van is!
Lijkt me heel leuk om ze zelf te maken. Alvast bedankt voor de moeite! Groetjes Dominique

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...