Pagina's

15 nov 2011

a girls day out

Ongeveer een maand geleden besloten wij, de meisjes, een dagje op stap te gaan, in navolging van de 'jongens', die al jaren met elkaar op museum bezoek gaan!
Onze trein en tram ging naar Muzee Scheveningen (<klik) voor de tentoonstelling 'Uit de school geklapt', van naaischool naar naaldkunst.
Het museum was al een verrassing, de zaal met oud (en nieuw) handwerk, waar wij speciaal voor kwamen, een verrukking!
 Er was heel veel te zien, maar het werk van Marcella en Trijnie was de top voor mij.
Ik laat hier een paar borduurwerken zien, let op, het is werk van Marcella (<klik). Mijn bewondering voor haar stoplap is groot, de kleuren zijn zo prachtig. Ik had hem al eerder op foto gezien, maar in het echt is het zoveel mooier!
Bij Marcella had ik al eerder gelezen over haar knottedoek en hier hing hij dan, prachtig! Op de site (<klik) van de friese merklap vond ik ook een uitleg. Ik vind alles mooi aan deze lap, het middenstuk, de gotische letters, de hoekpunten met de akertjes.
Er is nog heel veel meer te bewonderen, ga snel, de tentoonstelling is tot 20 november...
Morgen meer over ons dagje uit!

14 opmerkingen:

Wieke van Keulen zei

Prachtig Betty, een hele goede tip!

Marijke zei

Wat mooi Betty, genieten he zo een dagje uit met andere borduursters.
Groetjes van Marijke

Monica en Guus zei

Ooohh, wat een geweldig mooi handwerk maakt Marcella toch he, ik ga er vast vlug nog naar toe

marcella zei

Ik zag de stoplap op mijn schermpje verschijnen als lokkertje voor je nieuwe log en dacht: "wat leuk, Betty heeft hem ook gemaakt". Ach, ik had het kunnen weten natuurlijk want dan had je al veel eerder stukjes ervan laten zien. Komende maandag gaan we deze tentoonstelling alweer opruimen en de andere 'geleende' stukken terugbrengen. Komende week is het dus echt voor het laatst te zien. Voorlopig :)
Dank voor je leuke verhaal, morgen kom ik terug voor de rest van de story. (ben overigens wel benieuwd wie 'de meisjes' zijn :)

marcella zei

vergat ik nog: de stoplap is gemaakt met zijdegaren van Au ver a Soie en ik heb nog wel wat restjes, zou mooi zijn als startertje voor een quaker!

Balsemien zei

Prachtige foto's laat je zien Betty... Helaas is het een beetje te ver en te kort dag voor mij om nog te gaan. Daarom is het zo leuk dat via het blog ik toch mee kan kijken!

betty prins zei

@Marcella, het was 'te mooi' wat ik allemaal zag, ik zou willen dat ik die stoplap zelf gemaakt had, maar ik zal dan eerst 'op cursus'bij jou moeten....

Martine zei

Ga een gaatje vinden om er nog heen te gaan.
Krijg anders zo'n spijt.

betty prins zei

@Martine, ja probeer het als je kunt, zoveel moois bij elkaar zie je zelden!

Phebe and Jane zei

Komend weekend gaan we onze oudste dochter verhuizen naar haar eerste kamer, dus helaas geen tijd om naar de tentoonstelling te gaan. Ben dus blij dat ik bij jou een beetje kan genieten. Ik heb ook nog nooit een stoplap gemaakt. Misschien ooit, als onze DJ's af zijn, een leuk projectje samen?
Groetjes,
Marian

Marjan zei

Zie ook geen kans meer om erheen te gaan... Des te blijer ben ik met deze prachtige foto's! Dank voor het zo toch kunnen meegenieten!

Guusje, zei

Wat een prachtige werken zijn dit idd, kan me voorstellen dat je ervan genoten hebt.

Wilma Kuin zei

Wat een prachtige foto"s!!

lheurebleue zei

balen! ik zal de tentoonstelling missen. ik had graag met open mond voor die stoplap van marcella gestaan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...